handsoutfortanzania.reismee.nl

Dag 4 Msongola

Lieve allemaal,

Jaaaa! Daar is weer een nieuwe blog! We hebben een heleboel dingen te vertellen dus bereid jullie voor op een lang verhaal.
Gisteravond nadat de blog geschreven is hebben we nog heel wat beleefd! Allereerst werden we opgehaald door Boaz, onze nieuwe Tanzaniaanse vriend. Hij is een zoon van Bisschop David, ‘s ochtends in de kerk is zijn dochtertje gezegend zoals jullie konden lezen in de vorige blog.
Hij nam ons mee naar zijn huis om te laten zien waar hij woont en om ons zijn levensverhaal te vertellen. Boaz bleek een heftig verleden te hebben gehad. Hij is een aantal jaar verslaafd geweest aan drugs en het lukte hem niet om te stoppen. Na veel gebed heeft God hem antwoord gegeven en is het hem gelukt om te stoppen! Nu is hij gelukkig getrouwd en een trotse vader van zijn dochtertje Eliana (God heeft geantwoord). Erg indrukwekkend verhaal!

Na nog wat gekletst te hebben, Afrikaanse danslessen te hebben gevolgd en een harenwassessie (waarbij Deborah al onze haren heeft gewassen) buiten bij het weeshuis gingen we weer naar binnen, het was inmiddels 1 uur ‘s nachts. Binnen gekomen wachtte ons een grote en natte verrassing..
Op een of andere manier bleek er een kraan boven al een half uur open te staan (eerst was er geen water dus dan zie je niet of de kraan open staat). Er stroomde dus al een half uur water over de eerste verdieping en inmiddels stroomde het door het trapgat naar beneden. Wij snel onze zwemkleding gepakt en hop... nee hoor.. grapje! We hebben gauw onze dweilen gepakt en de boel netjes opgeruimd. Ondertussen waren we een uur verder maar het was wel een leuk avontuur! :)

Na een kort nachtje was het tijd om onze spullen te pakken en naar Msongola te gaan, het dorpje waar we de komende dagen zullen verblijven om de school te bouwen. Bonna (de moeder van het weeshuis), Bisschop David en Boaz gingen met ons mee. Het hostel waar we nu verblijven is prima, met het kleine minpuntje dat volgens Jelmer de gifkikkers uit de gootsteen komen. Vanmiddag hebben we de projectlocatie bezocht, midden in de bush. Het was warm, bijzonder en leuk om te zien. We hebben echt zin om morgen aan de slag te gaan!

Toen we weer terugkwamen bij de hostel vertelde Boaz ons over een klein bejaardenhuisje wat vlak bij de hostel staat. Erg leuk voor de verpleegsters onder ons! Een aantal onder ons kregen een korte rondleiding. Een 95-jarige vrouw verwelkomde ons al dansend. Heel indrukwekkend!

Na een heerlijk bordje macaroni zijn onze lieve en opperbeste reisleiders aan het worstelen met de financiën, spelen er aantal van ons een spelletje en zijn de echte harde werkers onder ons de vaat aan het doen!

Nu rest ons nog om 1 ding te zeggen: Praise the Lord! Amen!

Lieve groetjes van ons allemaal!

Corrie en Annemarie

Hannelien Kieviet

Oh oh, wat een avonturen en belevenissen... Wat gaaf om zulke mooie mensen te ontmoeten! Zo te horen hebben jullie het enorm naar je zin daar, en dat snap ik helemaal ;) Héél veel succes met het opbouwen van de school! X

moeder Anja van der Perk

wat een belevenissen weer allemaal.
Leuk om weer iets nieuws te horen en zo te horen zijn jullie allemaal enthousiast
veel succes maar weer

Familie Noordzij

Prachtige verhalen hoor! Leuk om te lezen.
Nu wordt het wel tijdom de handen uit de mouwen te steken Deep haren wassen kun je thuis ook wel? succes allemaal?

Fam. Markestein

Leuk om jullie belevenissen te kunnen lezen. Prachtige ervaringen. Veel succes met de bouwactiviteiten.

Fam. de Haan

Nog maar een paar dagen in Tanzania en dan al zoveel verhalen en belevenissen. Erg mooi, ook om te lezen hoe God ook daar werkt en verlost! Gaat het nog een beetje met de temperatuur daar? We zijn benieuwd naar jullie verdere ervaringen.

Ma v der Leer

Inderdaad heel fijn om dit allemaal te lezen ! ? ! In gedachten zijn we bij jullie ...tot ✍? GROETJES van ons !

Tonja Versluis

Hallo allemaal,

Wat leuk om te lezen! Veel indrukken, veel beleefd! En jullie gaan natuurlijk nog veeeeeel meer beleven!

Groetjes,
Eelco&Tonja, Coëlle, Marinthe, Eliël.

Fam Koemans

Hallo allemaal,

Wat leuk om al de verhalen te lezen! We gaan jullie blog zeker goed volgen!
Heel veel suk6 met het bouwen en maak er een gezellige en mooie tijd van met elkaar!

Groetjes, Johan, Sabine, Vera, Sophie

Eline en Marieke

Wat een verhalen zeg! Zo te horen beleven jullie elk moment van de dag wel weer iets nieuws ;) Geniet er lekker van met z'n allen! We hopen nog veel meer verhalen van jullie te lezen en de rest horen we natuurlijk wel in Gees ;)

Liefs, Eline en Marieke

SJAAK VAN GRONINGEN

We lezen met belangstelling jullie het verhalen. Wat een mooi werk. Van harte Gods Zegen onder elkaar en met de bevolking.

Annemarie, hartelijke groeten
Je oud-docent B S. VAN Groningen
Ook aan alle anderen.
Zeker aan Erika, de schoonzus van onze zoon en de zus van onze schoonzus.

Hans en Helma Stolk

Wat een indrukwekkende verhalen! En dat vleugje humor erin over de badkleding is erg leuk;) Wij wensen jullie Gods zegen toe in dit prachtige werk.
Liesje, zet 'm op hé! We missen je hoor.
Groet, Hans en Helma