handsoutfortanzania.reismee.nl

Dag 8 Msongola

Lieve allemaal,

Vanochtend gingen een paar dwazen om 4:30u uit bed (Corrie, Annemarie), dit was om met een soort bijbelschool de dag te beginnen.

De rest heeft een keer uitgeslapen tot 6:45u. Tijdens het ontbijt kwamen we erachter dat de koffie op wonderbaarlijke wijze was vertrokken. Nadat we Bonna hebben verteld dat sommige Nederlanders zonder koffie weinig presteren is er onderweg naar de bouwplaats eerst koffie aangeschaft, voor de start van de werkzaamheden zijn we dus begonnen met een kop koffie.

Bij de school aangekomen konden we beginnen met het 3e klaslokaal. Dit kan gedeeltelijk gefinanciërd worden door het extra project geld. Omdat we hard gaan met bouwen is er tijd om hier aan te beginnen. Bisschop David is heel erg trots op ons, want hij had geen idee op welke manier het lokaal opgevuld zou worden (de vloer binnen de fundering is hoger dan het omliggende gedeelte). We hebben dit voor elkaar gekregen door met de groep een keten te maken en heel veel emmers met zand door te geven. En bisschop David is heel blij te zien hoe wij het project realiseren.

Toch gaat niet alles vlekkeloos want bij het teruggooien is Maria getroffen door een lege emmer, gelukkig maakt zij het heel goed en zijn we trots op haar.

Op de terugreis zijn we weer langs de markt gegaan om heerlijk avondeten te halen, dit was deze keer nasi met heerlijke verse groenten. Naast de grote hoeveelheid rijst, verslinden we ook een grote berg lekkere Afrikaanse wortels.

Er zijn een paar mensen die af en toe de kleding wassen, we zijn trots op de mensen thuis die witte sokken daadwerkelijk weer wit kunnen krijgen (ons is het nog niet gelukt).

Doordat we 2 bloemisten mee hebben heeft een groot gedeelte van de groep opeens verstand van Afrikaanse bloemen en planten. Leuk dat iedereen z'n talenten ook op deze manier kan toepassen

Het weer is hier redelijk goed uit te houden, we vernomen op dit moment dat het klimaat ongeveer gelijk is aan Nederland.

Morgen hopen we een dag van de welverdiende rust te genieten. Jullie mogen trots zijn op de groepsleden want dat zijn wij ook.

Groetjes aan iedereen,

Gertjan & Deborah

(p.s. Pa en Nathalie: Van harte gefeliciteerd met julie verjaardag, we zien uit naar een stukje taart :) ).

Jannie kleijn

Hey allemaal
Erg leuk om elke dag wat van jullie te horen!! Veel suc6 allemaal en we zijn trots op jullie! Maria, wat een pech! sterkte met je hoofd? En je kan het eh!!

Liefs ons allemaal

Oma kleijn

Jullie werken wel door zeg Buiten een paar probleempjes , gaat het verder supersnel
Wel vervelend Maria ,als ze dan je nog verwonden met een lege emmer ! Hopelijk valt het mee we denken en bidden voor jullie , dat verder alles goed mag gaan . Gr opa en Oma kleijn

Klaas en Jolanda en kids

Ha allemaal,

Wat werken jullie hard. Corrie kon je wel zo vroeg je bed uit komen wat vroeg pfff.
Maria wat een pech met een emmer geraakt te worden. Hopelijk heb je er geen last van.
Allemaal werkse met het goede werk dat jullie verrichten.

handsoutfortanzania Livingstone

Maria maakt het helemaal goed hoor, dus maak jullie geen zorgen! ;)

Corina Boer

Wat leuk om iedere dag wat van jullie te horen en zelfs te zien! Dan lijken jullie meteen wat minder ver weg... Mooi om te zien dat jullie allemaal zo enthousiast zijn. Jullie gaan echt super snel! Heel grappig om de tanden-poets-les te zien. Gelukkig heb je genoeg om uit te delen, Jacqueline! Veel liefs vanaf de Planetenlaan.

Eric Zoeteman

Mooi werk wat jullie doen.
Veel plezier.

moeder Anja van der Perk

leuk jullie verhalen en fijn dat er ook groente te verkrijgen is wat jullie dan ook nog lekker vinden .
thuis word het gewoon weer groenten met aardappelen dan waardeer je dat vast ook wel weer

Ruth

Zo Annemarie, dat is wel erg vroeg haha. Trots op jouw en jullie goede werk! Blijf vooral ook genieten Xx