handsoutfortanzania.reismee.nl

Dag 9 Msongola

Hallo lieve mensen in Nederland,

Vandaag hebben we onze welverdiende Sabbatdag gehad hier in Tanzania. We zouden namelijk vandaag een echte rustdag houden.

Vanmorgen om 5:00uur zijn er een aantal van ons weer naar de Bijbelschool Workship geweest. Daar hebben ze een lied gezongen begeleid door Corrie met haar dwarsfluit. Om 9:00 uur hebben we met elkaar gegeten, en daarna is er nog door diverse mensen een handwasje gedaan. Andere deden gezellig een spelletje of lagen op jawel de bank in ons huisje muziek te luisteren.

Daarna hebben Gerard, Corrie, Maria en Timo voor ons heeeeeerlijke pannenkoeken gebakken. Sommige waren gevuld met banaan, Timo maakte er eigenlijk meer oliebollenbananenpannenkoeken van. Dit kwam eigenlijk doordat het beslag ietwat geruÏneerd was door de bananen. ;-) Ze waren overigens heerlijk te eten.

Ook hebben we vanmorgen onze echte eerste officiële regenbui gehad, heerlijk maar daarna werd het weer extra warm. Om 14:00 zijn we de bus weer ingestapt, en zijn we nog even langs de bouwplaats gereden om vervolgens aan een hele sportieve voetbalwedstrijd te beginnen, tegen FC Tanzania...

Met totaal geen voetballers in deze groep kwamen we al snel 1-1 te staan, helaas maakte we toen een eigen doelpunt. Ze zagen wel aan ons dat we geen profs waren, dus kregen we al snel versterking van een aantal Tanzanianen. UIteindelijk kwam Jelmer Martha vervangen bij de verdediging, en toen stopte het spel omdat de bal kapot was gegaan... wij blij want in de zon voetballen met een veld  te grootte van een echt voetbalveld en hoog gras gemengt met veel zand en putten is het voor ons als Nederlanders al gauw een pittige uitdaging. We eindigden met een verlies van 4-1 :-(

Via de markt zijn we weer naar ons hostel gereden en hebben we heerlijk een cup a soup gegeten met een overheerlijke boterham met suiker... ( dit is het enige broodbeleg nog wat we hebben ;-))

Lieve allemaal het gaat hier fantastisch goed, en het is bere gezellig... het gaat jullie goed en we wensen jullie allemaal een hele goede zondag toe.

Groetjes Jelmer en Martha

Ma v der leer

??‍♀️, We willen nog even laten weten dat we het heel fijn vinden dat het zo goed gaat bij jullie ?. Morgen nog een rustdag ? om weer nieuwe krachten op te doen ! Hartelijk Groet van ons en voor Tante Martha en Ome Gerard speciaal een lieve groet van ons logeetje Hadassah?‍♀️?

Marry

Fijn dat het allemaal zo goed loopt!! Wat een leuke site maken jullie er van! Erg leuk om te lezen!! Martha, volgens mij heb ik nog geen vlog van je gezien...
Fijne zondag allemaal!!