handsoutfortanzania.reismee.nl

Dag 11 Msongola

Hoi iedereen daar in Nederland,

Vandaag weer een mooie en een indrukwekkende dag gehad.

Vanochtend werden we met een beetje regen wakker maar na 5 minuten was het alweer droog. Na een echt Afrikaanse start van de dag stonden we een uur later op de bouwplaats dan we hoopte, rond half 10.

We hebben een kort bezoek aan de bouwplaats gebracht. Hier zijn we tot een uur of 12 gebleven. Afgezien van de punten is het metselen van het tweede klaslokaal klaar. Ze zijn vandaag begonnen met de constructie voor het dak. Het was erg warm om vandaag iets te doen qua bouwen, daarom ook extra respect voor de Afrikaanse werkmannen die 7 dagen in de week doorbouwen. We hebben zelf als groep weer de vernieuwende taak van zand scheppen als fundering op ons genomen.

Na het eten van een heerlijke boterham met suiker gaan we om 12.15 naar de gezinnen toe die we deze middag gaan bezoeken.

Voor elk gezin hadden we 5 kilo rijst gekocht en 3 kilo bonen. Het was erg indrukwekkend om te zien hoe de mensen hier leven en dan bedenk je ook wel weer extra hoe goed wij het in Holland hebben. Veel van deze gezinnen hebben per dag maar 1 maaltijd of soms helemaal niet. De huizen waar we naar binnen mochten waren erg krap en veel van de mensen slapen niet eens op een normaal matras, maar op een rieten bed met een plastic zak erover heen.

De kinderen hier zijn het absoluut niet gewend om op de foto te gaan (waardoor ze dan gaan huilen) in tegenstelling tot de kids in Dar Es Salaam.

Veel indrukken opgedaan... Vandaag hebben we toch wel het stukje Afrika gezien waarover verteld wordt in het nieuws.

Nadat we bij 9 gezinnen en een weeshuis zijn geweest, gaan we naar de markt. Om 4 uur begint de kookploeg met het koken van macaroni, erg lekker!

Vanavond om 21.30 zitten er een paar mensen buiten te kletsen onder de sterrenhemel en binnen een spelletje te spelen in het donker want de stroom is er voor de 4e keer af vandaag wat wel echt het record is.

Morgen gaan we vol energie verder met de bouw! We hopen op een goed verloop voor de rest van de werkweek!

Heel veel kusjes en knuffels aan iedereen in Holland,

Namens de hele groep,

Jacqueline en Ingrid

Reacties

Reacties

Sabrina, Lucy & Jack

Wat mooi om elke dag weer te lezen wat jullie gedaan hebben.
Zo prachtig wat jullie voor de mensen doen daar!
Trots op jullie allemaal.

Willen jullie Erika een dikke knuffel geven van Lucy, Jack en Sabrina.. We missen haar en zijn super trots op haar.

Fam. Markestein

Fijn om weer een verslag van de dag te lezen. Wat een tegenstellingen met onze maatschappij en samenleving. Goed om het te zien en te horen. Dan heeft het grote waarde dat je de minder bedeelden een beetje hebt kunnen helpen. We kunnen niet dankbaar genoeg zijn voor alles wat wij hebben. Goede dagen toegewenst van fam Markestein.

Fam de wit

We genieten van jullie verhalen en video’s
Wat fijn dat jullie zoveel voor die mensen in Afrika kunnen betekenen
Veel sterkte verder

Jarco de wit

Ontzettend fijn om de verhalen te lezen. Iedereen verder veel sterkte de komende week!
Ps: Lies ik mis je❤️

Stammetjes

Ha allemaal, wat fijn dat we zo een idee kunnen krijgen wat jullie meemaken, heel bijzonder! Neem de indrukken die je opdoet, mee naar ons durp...

Laat mij jouw stem zijn
Als ik denk aan onrecht, denk ik aan jou,
denk ik aan de leegte in je ogen
Als ik denk aan onrecht, hoe oneerlijk het is,
dat je arm bent door waar jij bent geboren
Dan vraag ik mij af:
(Refrein)
Wie kijkt er naar jou om, wie komt er op voor jou?
Wie vertelt de wereld dat het zo niet langer gaat?
Wie ziet jou nu nog staan, wie staat er op voor jou?
Wie is jouw stem, zodat de wereld wordt geraakt?
Als ik denk aan onrecht, denk ik aan jou,
Dan zie ik jou hard werken, maar niet spelen
Als ik denk aan onrecht, hoe onwerk’lijk het is,
Dat het lijkt dat niemand het iets kan schelen.
Dan vraag ik mij af:
Wie kijkt er naar jou om, wie komt er op voor jou?
Wie vertelt de wereld dat het zo niet langer gaat?
Wie ziet jou nu nog staan, wie staat er op voor jou?
Wie is jouw stem, zodat de wereld wordt geraakt?
(Bridge)
Laat mij jouw stem zijn,
laat mij vertellen, dat jouw leven waarde heeft!
Laat mij jouw stem zijn,
Laat mij het roepen, zodat iedereen het weet!
Het is tijd dat wij gaan staan.
Het is tijd dat wij gaan kiezen.
Het is tijd dat wij zelf de verandering gaan zijn.

Tekst: Reni Krijgsman Muziek: Elisa Krijgsman
© 2015 Small Stone Media t/a Reli Songs

Leertjes

We kijken en lezen met veel plezier iedere dag jullie reisverhalen.

Heel wat om gezinnen zo te zien moeten leven!!

Werkse hoor ook in de warmte valt dat vast niet altijd mee.

Lieve groet
Piet&Ann en de kids

Corina Boer

Lieve dochters en de rest! Wat mooi om jullie verslag weer te lezen. Prachtig om iets te kunnen betekenen en een beker koud water te mogen zijn voor de mensen daar. Maar het was vast ook heel heftig om de grote verschillen te ervaren! Gelukkig zorgt God ook daar en Hij blijft, als jullie tzt weer gaan moeten. Dikke knuffel, kanjers!

Corne en antoinette

Bijzonder om te lezen! Mooi werk doen jullie... succes met het verdere werk

familie Stam

Hallo allemaal, wat een bijzonder indrukwekkende reis. En wat fijn dat jullie wat kunnen betekenen voor de mensen daar. We leven met jullie mee en zijn heel blij met de blog elke dag. Groetjes voor Annemarie en jullie allemaal.

Judith - Stichting Livingstone

Ben onder de indruk van hoe snel het klaslokaal gebouwd wordt! Succes vandaag ook met alle werkzaamheden en boven al; geniet van goede gesprekken en bijzondere ontmoetingen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!