handsoutfortanzania.reismee.nl

Dag 12 Msongola/Dar Es Salaam

Hallo belangstellenden in Nederland,

Vandaag weer vroeg aan de arbeid! We waren om 7:00 aan het ontbijt. Hierna met de bus naar de bouwplaats gereden en kregen we te horen dat we vandaag een kort dagje gaan maken want we moesten om 11:00 weer in de bus zitten naar Dar Es Salaam om naar het geldwissel kantoor te gaan. Ondertussen op de bouwplaats aangekomen en weer gauw aan de slag gegaan om het klas lokaal vol te krijgen met zand. De stenen die we afgelopen dagen hebben gesjouwd zijn ong. 25 kilo stuk, dit heeft Michael vandaag gewogen! De emmers die wij hebben gesjouwd waren tussen de 6 kg en 14 kg. De ene schepper schept de emmer voller dan de andere schepper (en dan is het ; โ€˜wat ben jij een opschepper zeg!โ€˜) Dus hebben jullie een beetje een schatting van wat wij afsjouwen hier.

Onderweg naar Dar Es Salaam kreeg iemand hoge nood te krijgen en zei het echt niet meer te houden! Maar ja; zoek daar maar eens een wc onderweg! Toen hij aangaf dat zijn blaas bijna ontplofte heeft hij het uiteindelijk in een lege water fles gedaan. En zo heeft iedereen in de bus de lachspieren weer getraind!

Na twee uur rijden kwamen we aan bij het wisselkantoor, hierna hebben we weer een leuke souvenirtjesmarkt opgezocht en hebben flink wat souvenirtjes gekocht. De een iets meer voor zichzelf en de andere voor de familie. We hebben allemaal ons best gedaan om te onderhandelen en dat is aardig gelukt kunnen wij wel zeggen! Zo kocht bijv. Liesje een mooie pop voor haar nichtje en daar vroegen ze 64.000 tanzaniaanse schilling voor maar liet het daar natuurlijk niet bij zitten! Ze bleef onderhandelen en kwam uiteindelijk uit op 15.000 shillings uit en zo deed iedereen dat! Weer terug gekome in Msongola gaat onze gastvrouw voor ons koken. Onder anderen rijst en kip, puur genieten!

Dagspreuk: 1 korinthe 13:3- en al zou ik al mijn bezittingen uitdelen tot levensonderhoud van de armen, en al zou ik mijn lichaam overgeven om verbrand te worden, maar ik had de liefde niet, het baatte mij niets. Deze dagspreuk sloot erg mooi aan bij het bezoek aan de arme families gisteren.

Het allerbeste in Nederland! Er word aan jullie gedacht.

Liefs Liesje & Arina.

Jarco de wit

Ik ben trots op je lies!
Ik wist wel dat je het onderhandelen in je had, veel plezier en sterkte daarzo! Kdenk aan je?

Ma v der leer

Ook mooi hoor wat je schrijft over de dagspreuk ; Als je dan de nieuwe foto s bekijkt , zijn de foto s daardoor extra mooi ?. Van areld is thereier jullie ?

Fam Vermeer

Nog steeds lezen we jullie verhalen met veel plezier. Een goede tijd nog eventjes. Wat hebben jullie al veel werk verricht. Liefs Jan,Cora,Maeva&Livia

Moeder anja van der Perk

hallo allemaal
wat een indrukken zullen jullie weer opgedaan hebben
inderdaad wat hebben wij het dan goed al is het alleen maar een bed om op te slapen.
verder wensen we jullie allemaal nog veel sjouw plezier .
groeten van de perkies

Fam Franken

Hey Annemarie en allemaal

Wat geweldig om te lezen en te zien wat jullie daar allemaal doen

Fijn dat jullie elke dag wat schrijven zodat we met jullie kunnen meeleven.

heel veel succes nog en een goede tijd verder

groetjes uit Amersfoort

Daan en Lida

Wat leuk om alles te lezen en op afstand mee te krijgen wat jullie allemaal doen!
Het eten klinkt minder Afrikaans dan gedacht, Liesje. :)

Keep up the good work!
Warme groetjes uit Nederland