handsoutfortanzania.reismee.nl

Dag 14 Msongola

Lieve mensen!

Jaaa, daar is weer een nieuwe blog!

Vanochtend zijn de echte bikkels onder ons om 7:00 uur richting de bouw vertrokken om het laatste stukje van het lokaal te vullen met zand. Dit ging super snel en om 09:00 uur waren ze alweer terug. Wij zijn trots op al onze harde werkers! We hebben het bouwen nu dus echt afgesloten.

Verder was het vandaag tijd om lekker een dagje om uit te slapen, te relaxen en veel gezelligheid te hebben met elkaar. We hadden dus lekker een dagje voor onszelf. Op zich vonden we ook wel dat we dat verdiend hadden na al ons gezwoeg ;) We hebben deze dag vooral gevuld met spelletjes spelen en af en toe een rondje lopen op het terrein. Daarnaast hebben we heerlijk genoten van een ontbijtje met een gebakken ei en een lunch met geroosterd brood met ui en tomaat.

’s Middags kwam Boaz, een zoon van de bisschop die we al eerder ontmoet hadden. Een aantal onder ons hadden gevraagd of hij hen mee wilde nemen voor een rondje achterop een motor voor een ultieme Afrika-ervaring. Deze motors (boda-boda) zie je overal langs de weg staan en ze worden gebruikt als een soort taxi. Omdat het misschien niet helemaal veilig is om als blanke in je eentje achterop te gaan bij zo’n motor, zijn we nu met onze Tanzaniaanse matties geweest. Hartstikke leuk!

Daarna zijn een aantal onder ons, waaronder verpleegster Liesje, nog een keer naar het bejaardenhuisje geweest. Indrukwekkend om te zien hoe oude mensen hier leven. Zo anders dan in Nederland en wat zijn het stuk voor stuk mooie en blije mensen! We hebben voor hen wat brood gekocht, waar ze erg dankbaar voor waren.

Vanavond om 6 uur moesten de koffers al ingepakt bij de bus zijn, om alvast in te laden voor de Safari. Morgen om 6 uur hopen we samen met een aantal Tanzanianen te vertrekken naar Mikumi National Park om daar hopelijk de BIG FIVE te spotten! Wij hebben er zin in!

We beseffen dat onze reis bijna ten einde is, wat sommigen eigenlijk nog helemaal niet willen (sorry mam) ;P! Vanavond is het voor sommigen nog even chillen, anderen gaan nog naar de gebedsgroep, daarna hopen we nog even ons bed in te duiken om vervolgens morgen te vertrekken richting de Safari!

Lieve groetjes van ons allemaal!

Annemarie en Corrie.

Jaap en Anneke de Vreede

Hallo allemaal, wat hebben jullie hard gewerkt en veel voor de mensen daar kunnen doen. We zijn trots op jullie allemaal. Geniet van de Safari. We hopen dat jullie de BIG FIVE zien.
Verder wensen we jullie een goede terugreis naar Nederland.
We leven met jullie en bidden voor jullie.
Groeten voor iedereen en nog een speciale groet voor Annemarie.

Fam. Stam

Fijn dat jullie zoveel hebben kunnen doen. Verder nog fijne dagen en een goede terugreis.

Vriendelijke groet vanuit Nederland,
Jaap, Corine, Kees en Nellieke

P.S.
Sorry, maar wij vinden het niet erg als je weer thuis komt.

Wilma Stuurman

Wat een geweldig resultaat!
Een goede thuisreis gewenst!

Groetjes de Stuurmannen

Stephanie damsteegt

Wouw wat is dat snel gegaan! Fijn dat jullie je doel behaald hebben en alles is afgekomen. Heel veel plezier bij de safari vandaag, ik hoop dat jullie veel moois van de schepping mogen zien!

Lieve groeten (speciaal voor tante Arina) van Bram en Fleur

We wensen jullie allen ook een fijne en gezegende terug reis!

Adrie en Stephanie Damsteegt

Judith - Stichting Livingstone

"Tot slot willen we toch nog even zeggen hoe trots wij zijn op onze lieve reisleiders! Samen met onze lieve gastvrouw zorgen zij er mooi voor dat iedere dag weer in goede banen geleid wordt!"
Daar sluiten wij ons bij aan!

Ruth

Fijn dat jullie even kon uitrusten! En veel plezier morgen met de safari :)

Lucy

Je doet het super goed Erika XXX lucy

Vermeer

Mooi resultaat geniet nog even met elkaar en een goede terugreis gewenst!! Liefs Jan, Cora. Maeva & Livia