handsoutfortanzania.reismee.nl

Dag 7 Msongola

Dag allemaal!

Net als gisteren zijn we vandaag weer vroeg begonnen op de bouwplaats. Na twee dagen hard werken, begonnen we hier en daar onze spieren te voelen;) Maar natuurlijk gaan we gewoon door! Tijdens het werken leerden de bouwvakkers ons om in het swahili te tellen. Helaas werden we af en toe vierkant uitgelachen:) Ook hebben we hen vermaakt met een hele rij Nederlandse liedjes.

Vanmiddag stond er iets anders op het programma. We hebben de basisschool in Msongola bezocht. Toen we aan kwamen rijden, stonden de kinderen ons al roepend op te wachten. Wat een enthousiasme! Na een korte kennismaking met de directrice en de leerkrachten, gingen we naar verschillende klassen. Daar zagen we één en al discipline. Zodra we binnenkwamen, stonden de kinderen op en werden we in koor begroet:) Vanuit Nederland hadden we allerlei materialen meegenomen, waar we mee aan de slag konden. Allereerst leerden we vier klassen hoe ze hun tanden moeten poetsen. De proefpersonen onder ons hebben dit nog nooit voor zoveel ogen voorgedaan, want wat een bekijks heb je dan;) Vervolgens hebben we buiten in het zand met de kinderen loombandjes gemaakt. Mooi om te zien hoeveel plezier de kinderen hier in hadden. Toen alles verbazingwekkend netjes was opgeruimd (er was geen elastiekje meer in het zand te vinden), hebben we in groepen nog verschillende spellen gedaan.

Aan het einde van de middag hebben we alle kinderen nog het liedje, 'head, shoulders, knees en tones' aangeleerd. Ook kregen wij nog een heleboel liedjes in het swahili te horen;) Zowel wij als de kinderen hebben een hele mooie middag gehad. Na een uitgebreid dankwoord van de directrice en heel veel highfives van blije kinderen stapten we in de bus om eten in te slaan en naar het hostel terug te keren. Zowel wij als de kinderen hebben een hele mooie middag gehad!

Veel liefs uit Msongola,

Maria

Fam de wit

Wat mooi dat jullie dat ook mogen ervaren met de kinderen
Zal wel een verschil zijn met kinderen uit Nederland
Succes weer. Verder ?

Fam.Markestein

Heel leuk om elke avond jullie blog te lezen, en de foto's te bekijken. Leuk om naast het werk ook nog andere dingen te doen. Succes verder.

Ma v der Leer

Siku zote...We kunnen zo inderdaad goed meeleven zeg , door de verhalen en de vlog’s. Enig ! ? Asante ?. ? Usingizi wa usiku mzuri. ✨

Familie Stam

Fijn dat jullie elke keer een blog sturen, dan weten we wat jullie doen en waar jullie zijn. Veel succes verder bij de werkzaamheden. We leven met jullie mee onder Tanzaniaanse temperaturen in Nederland.

Groeten,
Fam. Stam

Judith - Stichting Livingstone

Hallo toppers!
Wat hebben die kinderen een super leuke dag gehad door jullie! Als jullie mevrouw Lusajo zien, doen jullie haar dan de groetjes?
Een hartelijke groet en veel zegen